Klikk Jangan Tak Klik!! Duit Nikah 2016

Tuesday 18 November 2014

Mr. Perfect Annoying! Bab3

Beberapa helaian kertas dicampak kasar ke atas lantai. Kemudian, tangan nya lincah menyelongkar laci meja itu. Dia kemudiannya mendengus kasar.
“Mana pula fail projek perumahan ni? Semalam aku rasa aku letak dalam laci. Jembalang mana yang curi ni!” Bentak Zefrieq Ezzraf kasar. Hampir 15 minit dia memeriksa di setiap sudut biliknya itu. Namun tiada tanda tanda dia akan menemui apa yang dia cari. Dia tunduk mengutip kertas yang bertaburan di bawah mejanya.
“Assalamualaikum.” Kedengaran suara seorang perempuan memberi salam bersama ketukan pintu.
“Aduh!” Zefrieq mengaduh kesakitan. Dek kerana terkejut dengan suara yang tiba tiba datang menujah gegendang telinganya, kepalanya terhantuk bucu meja itu.
“Masuk!” Arah Zefrieq lantang sambil mengusap usap kepalanya yang berdenyut kesakitan.
“Good morning boss! Ehh, kenapa dengan kepala boss tu? Kena kayu golf ke?” Soal Ainur Fathrisya prihatin kerana hairan melihat lelaki itu asyik memegang kepalanya.
“Tak. Kena batu.” Balas Zefrieq malas. Huh perempuan ni! Kalau tak menyusahkan aku tak boleh agak nya.
“Batu? Mana ada batu dekat dalam office ni boss? Boss nak main batu Seremban ke? Nak join boleh?” Balas gadis itu polos. Lurus bendul sungguh PA baru nya itu.
Zefrieq Ezzraf membulatkan biji matanya mendengar bicara gadis itu. Hati yang sememangnya panas, kembali mendidih.
“Kau ni kenapa bendul sangat hah perempuan?! Kepala aku ni terhantuk meja. Disebabkan suara katak kau tadi, habis kepala aku terhantuk. Lebam kau tahu!” Balas Zefrieq geram.
“Aik. Salah aku? Dia yang cuai. Nak salah kan kita pula. Mamat sakit jiwa!” Omel hatinya kegeraman.
“Dah berapa bakul kau kutuk aku tu? Hah kau nak apa pagi pagi masuk bilik aku ni? Tak ada kerja?” Soal Zefrieq keras.
“Ada boss. Ni datang bilik boss sebab kerja lah ni. Kalau tak, ei tak hingin tau saya jejak kaki dalam bilik orang sewel macam boss ni.”  Balas Ainur Fathrisya selamba tanpa mempedulikan muka lelaki itu yang merah menahan marah.
“Apa kau cakap? Kau cakap aku sewel?!” Jerkah Zefrieq sambil meluru ke arah Ainur Fathrisya. Tersentak gadis itu. Lantas dia berundur sedikit ke belakang.
“Mana ada. Saya cakap boss ni handsome, kacak, macho. Kalau dua kali pandang sebiji macam hero drama tamil.” Balas gadis itu sambil menayang sengih. Pantang salah cakap sikit. Pastinya lelaki itu akan berang.
“Kau sama kan aku dengan hero tamil? Kau ni rabun warna ke apa?” Marah Zefrieq Ezzraf.
“Boss ni. Tak pernah bosan kan bertikam lidah dengan saya? Boss dah tangkap cinta dengan saya eh?” Soal Ainur Fatrisya cuba memerangkap lelaki itu.
“Apa kau merepek ni hah? Nak bercinta dengan kuli macam kau ni? No way! Aku rela membujang sampai ke tua daripada kahwin dengan perempuan blur macam kau ni!” Zefrieq sudah mula angin. Perempuan ini bukan memudahkan kerjanya. Namun, menyerabutkan kepalanya sahaja.
“Boss jangan berlagak tau. Nanti kalau boss dah falling in love dengan saya, bau kentut saya pun boss kata wangi tau.” Balas gadis itu sambil tersenyum menampakkan sebaris giginya yang teratur kemas itu. Entah kenapa, hampir seminggu bekerja dengan lelaki itu, dirinya tidak segan silu untuk menjadi diri yang sebenar. Tidak perlu cover untuk nampak ayu di hadapan bossnya itu.
“Hei. Aku boleh kena serangan jantung layan budak terencat macam kau ni!” Zefrieq mulai rimas dengan setiausahanya itu.
“Relax lah boss. Boss nampak kusut ni. Ada apa apa yang boleh saya bantu?” Soal gadis itu serius.
“Aku cari fail projek perumahan Putrajaya tu. Puas aku geledah dalam laci. Semuanya tak ada.” Balas Zefrieq lalu dia memeriksa sekali lagi di dalam lacinya.
“La boss ni. Semalam kan boss bagi dekat saya suruh simpankan. Then pagi ni boss nak semak semula sebelum meeting kita pukul 3petang nanti. Boss lupa ke? Ni saya datang nak serahkan fail tu dekat boss lah.” Balas Ainur Fathrisya sambil tangannya mencapai fail berwarna merah yang diletakkan di atas sofa semasa dia memasuki bilik boss nya tadi.
“What?! Ada dekat kau?! Kenapa kau tak cakap awal awal? Kau ni memang bendul betul!” Ucap Zefrieq sambil merampas fail yang berada di tangan gadis itu. Terkulat kulat Ainur Fathrisya dengan tindakan drastik ketuanya itu. Huh. Cepat sepantas kilat sungguh.
“Boss yang suruh saya simpankan semalam. Kenapa boss tak panggil saya dari tadi? Buat penat je boss selongkar semua kertas and fail fail ni. Kan dah bersepah.” Balas Ainur Fathrisya sambil tunduk mengutip fail dan beberapa helai kertas yang berselerekan di atas lantai. Tanpa disuruh, dengan pantas dia mengemas meja lelaki itu. Cawan yang kosong tidak berisi air dicapai lalu dia berkira kira untuk ke pantri.
“Kau nak ke mana pula tu? Aku tak habis lagi dengan kau.” Ujar Zefrieq yang kelihatan masih tidak berpuas hati.
“Boleh tak boss mengaku je kali ni, yang boss lupa pasal fail tu? Boss ni memang terlahir kat dunia ni untuk salah kan orang ke?” Balas Ainur Fathrisya tanpa gentar. Sesekali, lelaki ini perlu diajar juga.
“Sepatutnya sebelum aku masuk office. Kau letak fail ni atas meja aku! Kau faham tak? Buat kerja gunakan otak. Otak tu jangan mendap je, fikiran biar ke hadapan. Kerja mudah pun tak boleh handle.” Tegur Zefrieq kasar. Sesiapa yang mendengar pastinya terasa dengan kata katanya itu. Tabahlah wahai Ainur Fathrisya!
“Saya minta maaf boss. Salah saya. Okay lah, ada apa apa lagi tak? Kalau tak ada apa apa lagi, saya minta diri dulu boss.” Ujar gadis itu yang akhirnya mengalah dengan Zefrieq yang sentiasa mahu menang itu. Bosan sungguh dia melayan kerenah ketuanya itu.
“Nescafe, kurang manis satu.” Laung Zefrieq kuat sebelum pintu biliknya ditutup oleh setiausahanya.
“Hisy dia ingat ni kedai kopi tepi jalan ke. Suka suka main jerit order macam tu. Hisy, menyampah tengok buaya darat tu!” Desis hati kecil Ainur Fathrisya kegeraman.

 * Will proceed next bab if ada yang nak baca, thanks for reading anyway. 

No comments:

Post a Comment