Klikk Jangan Tak Klik!! Duit Nikah 2016

Thursday 20 November 2014

Jodoh kita?

Tidak kesampaian cinta kita.
Ku bawa harapan.
Ku pendam rahsia,
ku dikejauhan,
mendoakan...

Agar kau bahgia tiada lagi duka.
Dan ku rela mengundur diri,
ku pasti dikau kan fahami.

Tidak kesampaian cinta kita....
Ku bawa harapan ku pendam rahsia.

Motif tajuk dngan isi yang aku tengah bebelkan ni apa?
apa kaitan sebenarnya ni?
Saje, malam malam kan ramai yang melayan perasaan, kot kot tengah jiwa kacau bilau
ombak tsunami melanda ke, geledah blog aku ni. terus melalak baca bait bait lirik tu..
K tak ada point pun sebenarnya..

Jodoh ni satu benda yang complicated nak bahas, too complicated nak fikir.
tak pening pun. siapa suruh kau duk fikir. banyak lagi benda lain kau boleh rangka dalam otak
kau tu daripada kau fikir pasal cinta ni semua. last-last tidur bertemankan air mata juga.

Kau kena percaya pada Jodoh. janji Allah, qadaq and qadar. kau kena sentiasa percaya yang Allah tahu apa y terbaik untuk kau. jangan menangis kalau seseorang tu tinggalkan hang terkontang kanting. even orang dah kahwin beranak pinak pun boleh bercerai berai, even orang yang besok baru nak nikah pun boleh curang dan dan tu. so benda ni nak bahas memang payah. don't put hope too much on someone. okayy english aku keluat china selatan abaikan. kan aku cakap. confident itu penting.
Ada jodoh, awak dekat pelamin saya. takada jodoh kita jumpa di alam sana. kalau memang jodoh hang dengan dia panjang. keep moving forward. hidup perlu diteruskan. dugaan walaupun sepahit biji nangka sekalipun tetap kau kena hadam telan dan fikir sejenak. Aku diuji sebab aku kuat. so kau jangan mengalah. Cinta tak kejam. cinta bukan tempat persinggahan melepaskan nafsu. tapi cinta lambang kasih suci. cuma orang yang faham tentang cinta mampu bawa cinta tu kekal sehingga ke syurga.

alright.. esok ada class. aku bosan and aku perati ramai sangat frust tertonggeng tak bangun-2, tu yang rasa macam nak tulis something yang ada kaitan pasal tu. maaf jikalau tersalah bicara terhunus hati mana mana pihak. sekadar bercerita. mat malam bulan purnama pungguk bintang di langit

No comments:

Post a Comment